Köp och leveransvillkor hos inSEASON

LEVERANSVILLKOR

InSEASON tillämpar följande allmänna leveransvillkor för sin försäljning. Vi levererar endast inom Sverige och din beställning skickas genom DHL eller UPS. Vi levererar varorna så fort som möjligt efter det att vi har mottagit din order. Normal leveranstid är 2-4 dagar. Skulle den vara som du beställt vara slut i lager så kontaktar vi dig snarast möjligt för att ge ett nytt leveransdatum alternativt så kan du häva köpet eller byta till liknande vara.

ORDERBEKRÄFTELSE

Vi skickar en orderbekräftelse per e-post så snart vi tagit emot din beställning på hemsidan. Kontrollera orderbekräftelsen så att den är rätt. Spara orderbekräftelsen som är bra att ha till hands vid kontakt med oss. Om du inte får en orderbekräftelse skickad till dig eller om något är fel på bekräftelsen så hör av dig till info@inseason.se.

Som leveranssätt har du möjlighet att välja bland följande:

DHLpaket: Hämta varorna på någon av DHL s 1.500 utlämningsställen. Du hittar närmaste utlämningsställe på www.servicepoint.se

När du väljer DHLpaket skickar vi din beställning till utlämningsställe närmast din leveransadress. Kostnadsfri frakt. Aviseringen sker via epost alternativt sms. När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via epost där du får information om din sändnings kolli-id, vilket ger dig möjlighet att spåra ditt paket. Giltig legitimation samt mail eller sms ska uppvisas vid hämtning av försändelsen. Paketet ligger kvar på utlämningsstället i ca 1-2 veckor. Är ni bortresta meddela gärna detta så att vi vet. Vid outlösta paket debiterar inSEASON 200 kr för att täcka våra kostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte vill bli debiterad 200 kr. Du får tillbaka vad varan kostade dig men inte eventuella fraktavgifter.

Hemleverans UPS 195 kr. Dina varor levereras direkt hem till din dörr en vardag. Aviseringen sker via epost.

ÅNGERRÄTT/RETUR

Vi på inSEASON är inte nöjda förrän du som kund är nöjd. När du handlar på inSEASON Online har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Varan ska vara oanvänd och i original förpackning.

Vid returer, byten och reklamationer skall inSEASON egna frakthandlingar användas.

Återbetalning vid retur görs efter att varan har returnerats samt mottagits i originalskick.

Reklamation: Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice på info@inseason.se så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar. inSEASON står självklart för frakten vid fel leveranser samt reklamationer. Samtliga reklamationer måste godkännas av inSEASON innan de skickas tillbaka, och våra egna frakthandlingar användas.

SKADAT GODS OCH SKADADE KOLLIN

Skadat gods:

Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till utlämningsstället eller UPS chaufför vid hempaket. Detta gäller även om ytteremballaget är skadat oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods. Om det rör sig om dolda skador skall dessa anmälas senast inom 7 arbetsdagar från mottagandet. Kontakta kundservice via info@inseason.se och förklara skadan. Spara alltid original förpackningen, och fotografera gärna produkten vid skada som inte noterats vid utlämningstället alt. chaufför vid överlämnandet.

Saknade kolli:

Om din leverans saknar ett kolli skall detta anmälas omedelbart till utlämningsstället alt chaufför vid hempaket.

KÖPVILLKOR

ALLMÄNT

Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.

inSEASON reserverar sig för eventuella tryckfel samt färgavvikelser på produkter presenterade på inseason.se. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten, men vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende. Alla varor förblir inSAESONs egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

BESTÄLLNING OCH BEKRÄFTELSE

Genom att du godkänner inSEASONs köpvillkor samtidigt som du skickar iväg din order uppstår ett bindande avtal mellan inSEASON och dig som kund.

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per epost till din registrerade epost adress. Denna orderbekräftelse fungerar även som ett garantibevis efter full erlagd betalning. inSEASON reserverar sig från avvikelsen i leverans i de fall lagersaldo varit felaktig vid tidpunkten för din order. Kan inte inSEASON leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order.

BETALNING

På inseason.se har du möjlighet att betala din beställning på följande sätt.

Kredit- eller betalkort VISA och Mastercard.

Direktbetalning via bank. SEB, Handelsbanken, Swedbank och Nordea.

Faktura / Delbetalning

Mobil betalning

Klarna Checkout

Köp och betalning är två olika saker – även om de så klart brukar hänga ihop. Med Klarna Checkout bekräftar du köpet först, så att det är registrerat och genomfört. Först därefter kommer betalningen.

Det här är bra, eftersom det annars finns en risk att din beställning faller bort under tiden kortuppgifterna fylls. Med Klarna Checkout kan det inte hända. Då är köpet är registrerat vid beställning.

Den som inte väljer något betalningssätt godkänner då det förvalda betalningssättet, som är via Klarna faktura.

Betalning med kredit- betalkort:

Tillåtna kort för betalning är VISA och Mastercard. inSEASON tar inte ut någon extra avgift då du använder denna betalningsform. När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner Klarna för att garantera snabb och säker betalning. Vid betalning med kort dras köpesumman direkt från ditt kort alternativt konto.

Direktbetalning via bank:

inSEASON erbjuder direkt betalning via följande banker: SEB, Handelsbanken, Swedbank och Nordea. När du väljer denna betalning skickas du till respektive banks sida och slutför din betalning. Vid betalning via bank dras köpesumman direkt från ditt konto.

Betalning med faktura:

Vi tar ut  en fakturaavgift om 29 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer en påminnelseavgift om 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått hem dina varor.

Betalningstid är 14 dagar. Du har alltid 14 dagar ångerrätt i enlighet med distans och hemförsäljningslagen. Ladda ner dina fakturor från Klarna. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringsanalys. Alla levererade varor är inSEASONs egendom tills full betalning erlagts.

Allmäna villkor för Klarna Faktura hittar du här, Klarna.se  vilka gäller framför vad som ovan sagts.

 

Klarna konto/delbetalning:

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Betala 50 kr/månad eller 1/24 av totalbeloppet. Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. Handla nu och betala i slutet av nästkommande månad.

En avi avgift tillkommer på 29 kr, oavsett antal köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Allmäna villkor för Klarna Konto hittar du här, Klarna.se  vilka gäller framför vad som ovan sagts.

I händelse av force majeure är inSEASON inte ansvarig för påföljd att fullgöra viss förpliktelse enligt köpeavtalet, om orsaken har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses oförutsedd, extraordinär händelse såsom krig, importförbud, myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, brand, sabotage, översvämning, blockad, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof som omöjliggör fullgörandet av ingånget avtal. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc. onormal nedgång i marknaden samt om inSEASON utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

CC Lindberg AB
Åldermansvägen 21
263 63 VIKEN

org.nr.556469-3959